1. Намирате имота, който желаете да закупите, на нашия уебсайт и ни изпращате референтния му номер. Имайте в предвид, че обикновено не е възможно да разгледате повече от 4 или 5 имота за един ден. Нашият уебсайт показва всички текущи имоти за продажба и се актуализира постоянно.
Ние Ви препоръчваме да уредите Вашето посещение, така че да предвидите последните един или два дни за правни дейности като проверки на имота и подготовка на пълномощно.
Понякога имотите, които намираме са толкова евтини, че се налага да вземете незабавно решение. За да помогнем на клиентите си да осъществят подобни сделки, ние ви предлагаме лесен начин за покупка без да се налага да посещавате България, така наречената дистанционна покупка. За този начин можете получите повече информация тук…
2. Резервирате имота като заплащате резервационна такса. За да си резервирате имота, който изцяло отговаря на Вашите изисквания, Вие ще трябва да попълните и подпишете резервационна форма и да заплатите резервационната такса в размер на 10 % от цената. Тогава имотът ще бъде запазен за Вас. Ще започне подготовката на предварителен договор. Условията в него ще се договорят в рамките на следващите 10 дни, през които той ще се подпише и Вие ще трябва да си организирате финансите за плащане на съответните вноски.
Моля имайте в предвид, че резервационната такса не се връща, а се приспада от една от вноските, които се плащат за имота. Резервационната такса може да се плати чрез банков превод, което ще отнеме нормално от 3 до 4 работни дни или в брой в нашия офис.
В повечето случаи правната процедура по закупуването на имота се извършва от адвокат, предложен от нашата агенция и познат като опитен професионалист. В случай, че бихте желали да използвате неговите услуги, за да бъде направена цялостна проверка на собствеността, строителни документи, лицензи и разрешителни, тежести върху имота, условия на договора и т.н., ще трябва да се плати такса за изготвяне на предварителен договор заедно с резервационната такса, възлизаща на на 250 евро, така че адвокатът да може да започне подготвянето на предварителния договор и съответните проверки незабавно. След като всички проверки бъдат направени, адвокатът ще издаде Потвърдително писмо, посочващо че всички проверки са направени и ще посъветва клиента как да процедира по-нататък.
3. Създаване на българско дружество с ограничена отговорност (не е необходимо да регистрирате фирма, ако купувате апартамент без земя). Според Конституцията на Република България чуждестранни граждани и чуждестранни юридически лица не могат да придобият преки права за собственост върху земя и няма да имат право на това до 2014г. На чужденци обаче е позволено да придобиват право на собственост върху сгради и помещения в сгради, както и някои ограничени имуществени права. Тези ограничения не важат за български фирми, независимо от процента на чуждестранно участие в тях. Така чуждестранни лица могат да придобиват пълни права върху земя като създадат или вземат участие в дружества, регистрирани съгласно българското законодателство (това важи и за земеделската земя).
Най-популярната и предпочитана правна форма както от местни хора, така и от чужденци за извършване на бизнес в България е дружеството с ограничена отговорност (ООД), тъи като то ограничава отговорността на съдружниците до сумата на дяла им в собствения капитал на дружеството. Всички фирми в България трябва да бъдат регистрирани в Агенцията по вписванията, процес, който обикновено отнема 3-4 седмици. Дяловете в ООД са вписани на името на отделни хора и могат да бъдат прехвърляни само чрез допълнително вписване в Търговския регистър към Агенцията по Вписванията.
Това не е толкова обезкуражаващо, колкото може да звучи, и всичко може да бъде свършено при първото Ви посещение, ако желаете. Обърнете внимание, че една фирма може да притежава много имоти. Моля отделете един работен ден за тези правни процедури. Адвокатът, с когото работим, ще се справи с целия процес вместо Вас – от избиране на име на фирмата до регистрирането й в Агенцията по Вписванията. Всичко това трябва да бъде направено в точно определени срокове и води до тежки глоби, ако тези срокове не се спазват! Ако имотът се закупува от повече от едно лице, се изисква присъствието на всички купувачи. Всеки купувач трябва да представи своя валиден паспорт. Някои от документите трябва да бъдат подписани пред местен нотариус. Създаването на нова фирма изисква и откриването на фирмена банкова сметка (таксата е ниска) с депозит от минимален изискван фирмен капитал от 5000 лева (около 2565 евро), които могат да бъдат изтеглени обратно след като компанията е формирана. Тези пари си остават Ваши и са нужни само за откриване на сметката. Те могат да бъдат изтеглени обратно след като фирмата е учредена (около 21 дена след това). Много клиенти ги използват, за да покрият крайни балансови плащания за попупката си на имот в България. Моля обърнете внимание, че Вие ще сте отговорни за представяне на годишни отчети на фирмата.
Правните такси са изчислени като сума от таксите, заплащани на Агенцията по Вписванията, и таксите, заплащани на адвокат за неговите услуги. Общо това ще Ви струва 695 евро за услугите на адвоката с когото ние работим да завърши процеса от Ваше име. За тази цел ще ни е нужно пълномощно, за да можем да действаме от името на Купувача.
4. Подписване на предварителен договор. Предварителният договор е най-важната стъпка тъй като чрез него се договарят основните условия на договора, включително и подробна спецификация и цена на имота, начините на плащане, срокове за прехвърляне на собствеността, права и задължения, наказателни клаузи и т.н. Подписването на договора е условие за продължаване по-нататък процедурата за покупка. Това може да стане лично или чрез законно упълномощен представител.
Не се дължи комисион към агенцията!
5. Организиране на плащанията навреме съгласно предварителния договор.
Обикновено последната вноска трябва да се изплати до един месец от плащането на резервационната такса и подписването на предварителния договор, освен, ако не е направена друга договорка.
Повечето от нашите продажби на недвижими имоти в България се извършват в рамките на един месец, с изключение на отделни по-продължителните случаи, при които възникват допълнителни правни въпроси. Ако собствеността на имота не е 100% наред, нашият адвокат ще отмени покупко-продажбата. За щастие тези случаи са рядкост, тъй като ние предварително проучваме българските недвижими имоти и собствениците им преди продажбата.
6. Подписване на нотариален акт. След като вече е направено последното плащане съгласно условията на договора, продавачът ще покани купувача да му прехвърли собствеността върху имота. Купувачът може лично да присъства в България за подписването на нотариалния акт или да упълномощи трето лице да подпише от негово име. Купувачът поема всички такси, дължими за прехвърлянето на собствеността като местен данък, нотариална такса, такса за вписване в съда и други. Точната сума варира в зависимост от различните общински наредби и разбира се от стойността на имота, декларирана в нотариалния акт, като по взаимно съгласие стойността в акта може да бъде различна от стойността, обявена в предварителния договор.
Всички таски за нотариалното прехвърляне трябва да се платят заедно с последната вноска за имота, така че адвокатът да успее да подготви всички необходими документи за сделката навреме.
7. Вие сте вече новият собственик на имота!
8. Регистриране на имот в Данъчна служба. аконът за местни данъци и такси важи за всички чуждестранни граждани, според който всеки собственик трябва да информира общината писмено за придобиване на недвижимо имущество в рамките на два месеца и да подаде данъчна декларация за облагане с годишен данък сграда и данък смет.
9. Прехвърляне на партидите за вода и електричество на името на новия собственик.
Продайте или отдайте имота си бързо и на максимална цена с мащабната реклама, която му правим! Обявете го при нас още днес!
БЕЗ ПРЕДВАРИТЕЛНИ ТАКСИ, заплащане само при сделка!